Вівторок, 30.09.2014, 16:49
EUREKA!!!
Віртуальний підручник

з української літератури
"Еврика!"
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії каталога
Народна драма [4]
Драматургія 16-17 ст. [3]
Все про Г.Сковороду [5]
Квітка-Основ'яненко [0]
Полемічна література [9]
Давня українська література [10]
Козацькі літописи [8]
Теорія літератури [4]
Народознавство [6]
Віршова література 16-17 ст. [1]
Твори І. Котляревського [3]
Завдання [3]
Тарас Шевченко [3]
Марко Вовчок [7]
Пантелеймон Куліш [18]
Біблія [2]
Байка [1]
Міні-чат
Головна » Статті » Навчальні матеріали - 9 клас » Народна драма

Програма для 9 класу

9-й клас
Усього — 70 год. На тиждень — 2 год.
Резервний час — 8 год.
Текстуальне вивчення творів — 62 год
.

№п/пЗміст урокуДержавні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів Додатки:Мистецький контекст. Міжпредметні зв’язки
1.ТЕМА №1.ВСТУП (1 год.) Роль і місце літератури в духовному житті нації. Загальне уявлення про літературний розвиток, літературний процес. Віхи розвитку літератури в Україні від найдавніших часів. Усна словесність та «кнмжна» література. Творча індивідуальність в культурологічному контексті. Художній текст як створена автором нова естетична дійсність, що «вбирає» в себе свій час і є носієм загальнолюдських цінностей. Аналіз художнього твору в історичному та естетичному контекстах.Т/л Поглиблення поняття про аналіз художнього твору , поняття про історичний контекст, естетику. Вміти пояснювати відмінність усної словесності від “книжної” літератури (повторення вивченого).Усвідомлення національного і вселюдського значення мистецтва.  
2.Усна народна творчість (5 год.)ВЕСІЛЛЯ – один з провідних жанрів родинно-обрядової творчості.. Весільна обрядовість, її виникнення та становлення. Весілля як драма. Основні етапи весілля- сватання, заручини, обряд випікання короваю, завивання, гільце тощо – та їх народнопісенний супровід. Мати уявлення про обряд українського весілля. Виразно читати весільні пісні, вміти їх аналізувати, звертаючи увагу на мотиви, настрій, художні засоби.Усвідомлення значення збереження звичаїв і традицій свого народу. К.Трутовський, “Весільний викуп”, В. Маковський, “Дівич-вечір”, І. Соколов, “Весілля” (образотворче мистецтво).
3.Ознайомлення з текстами пісень «Тройця по церкві ходила», «До бору, дружечки, до бору», « А брат сестрицю тай розплітає»,»Розвий, сосно, сімсот квіток», «Летять галочки у три рядочки», « Ой матінко, та не гай мене», їх аналіз. Зв’язок жанрів родинно- побутової творчості( весільних пісень) з художньою літературою. Використання елементів родинної обрядовості у творах І.Котляревського, Г.Квітки- Основ’яненка, Т.Шевченка, П.Куліша.  
4.РОДИННО- ПОБУТОВІ ПІСНІ: про кохання (дошлюбні взаємини), про сімейне життя (родинні стосунки), про трагічні сімейні обставини. Центральне місце пісень про кохання в ліричній поезії народу, їхні мотиви та тематика. Культ романтизованих почуттів, сентиментальний пафос. Ознайомлення з піснями: «Тече річка невеличка», «Місяць на небі, зіроньки сяють», «Цвіте терен, цвіте терен», «Сонце низенько, вечір близенько», «В кінці греблі шумлять верби», «За городом качки пливуть», «Світи, світи, місяченьку», «Лугом іду, коня веду». (Напам’ять на вибір) Використання в ліричних піснях художньо-поетичних засобів( епітети, порівняння, метафори, метонімії, синекдохи, гіперболи, літоти). Вміти розрізняти види і жанри усної народної творчості, розкрити роль фольклору в житті українського народу, його місце в розвитку літератури.Розрізняти види родинно-побутових пісень. Вміти аналізувати тексти, визначати їхні мотиви, тематику, художньо-поетичні засоби, зокрема образи-символи.

Вивчити напам’ять: 4 пісні (на вибір). Усвідомлення значення давньої культурної спадщини свого народу

Фольклор слов’янських народів.І. Соколов, “З базару”, М. Пимоненко, “Суперниці”, “Святочне ворожіння”, С. Васильківський, “А що мати скажуть” (образотворче мистецтво).Музика М. Лисенка до українських народних пісень.
5.Традиційна символіка пісень про кохання. Спорідненість родинно-побутових пісень з народними баладами.

Т/Л Поетика народної пісні.

  
6.УКРАЇНСЬКІ НАРОДНІ БАЛАДИ. Тематико-стильові особливості, практичне значення балад та їхнє естетико-емоційне спрямування. Особливості сюжету. Герої української балади, драматизм колізії в ній. Оптимістичне закінчення. Реалізм та фантастика в українській народній баладі. Класифікація балад: легендарні, історичні,сімейні , любовні. Аналіз балад «Бондарівна», «Ой летіла стріла»,»Ой на горі вогонь горить», «Козака несуть». Розвиток балади як літературного жанру в добу романтизму. (П.Гулак-Артемовський, М.Костомаров, Т.Шевченко. Т/Л Поняття про баладу Вміти розкривати зміст поняття “балада”. Розрізняти види балад.Аналізувати тексти за змістом і стильовими особливостями.Пояснювати драматизм колізії, специфічність закінчення, реалістичне і фантастичне в баладі.Усвідомлення понять трагічного і оптимістичного, їхнє місце в житті людини Балади Т. Шевченка, Ф. Війона, Й. В. Ґете, Ф. Шіллера, О. Пушкіна, Р. Кіплінга та ін.І. Соколов, “Дівчата ворожать уночі проти Івана Купала” (образотворче мистецтво).
7.Давня література (10 год.)

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА РЕНЕСАНСУ І БАРОКО (16-18 СТ.).Занепад української культури після монголо-татарської навали. Піднесення культури, літератури, науки в епоху Ренесансу (Відродження) та Бароко. Роль Острозької школи та Києво-Могилянської академії в поширенні освіти. Православні братства та розвиток книгодрукування. Видатні пам’ятки книговидавничої справи: видання І.Федоровим «Апостола» (Львів 1574 рік) , «Біблії» ( Острог, 1581), Рукописне Пересопницьке Євангелії (16ст.). Розвиток музики (А.Ведель, М.Березовський, Д.Бортнянський), архітектури (І.Зарудний, І.Григорович-Барський), малярства (І.Руткович, Д.Левицький, В Боровиковський). Становлення мови давньої літератури(перший буквар староукраїнської мови Лаврентія Зизанія, словник Памви Беринди). Латиномовна та польськомовна традиція давнього українського письменства. Основні риси культури українського бароко. Найвидатніші письменники цього часу (Ф.Прокопович, І.Вишенський, К Зіновіїв, І.Некрашевич, С.Климовський , І.Величковський, Г.Сковорода та ін.) Козацькі літописи. «Історія Русів»

Пригадати і переказати легенду про хрещення Руси-України.Розуміти роль християнства (Біблії) в духовному житті українського народу.Мати уявлення про найдавніші книги Київської Русі.Називати перші друковані книги в Україні. Мати уявлення про епохи Ренесансу і Бароко. Виховання толерантності, почуття патрiотизму. Постаті І. Федорова, І. Вишенського, П. Могили, Г. Смотрицького, І. Мазепи, Б. Хмельницького (історія України).Книжкова графiка XVI—XVIII ст.Музика А. Веделя, М. Березовського, Д. Бортнянського (музичне мистецтво).Живопис І. Рутковича, Д. Левицького, В. Боровиковського (образотворче мистецтво).Поема І. Франка “Іван Вишенський”, вивчена раніше.
8.Проза (оглядово)

ПОЛЕМІЧНА ПРОЗА. Творчість Мелетія Смотрицького, І.Вишенського як зародження публіцистики в українській літературі. Іван Вишенський – видатний мислитель, богослов , полеміст. Його послання : «Викриття диявола-світодержця», «Тобі, котрий мешкає в землі, що зветься польська…», «Послання до єпископів».

Розуміти місце постаті І. Вишенського в українській культурі цього часу.Виховання толерантності, почуття патрiотизму.  
9.Авторська духовно- релігійна та морально-етична позиція в оцінці згубних явищ мирського життя., проповідь аскетичної чистоти і духовних змагань православного християнина. Особливості літературного стилю та художніх засобів письменника-полеміста.

Т/Л Жанр послання.

  
10.Тематична контрольна робота №1  
Категорія: Народна драма | Додав: nmix (14.08.2008)
Переглядів: 31465 | Рейтинг: 3.2/84 |
Всього коментарів: 0
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 14
Гостей: 14
Користувачів: 0
Copyright MyCorp © 2014
Створити безкоштовний сайт на uCoz