Завдання для самостійного опрацювання на тему " Давня українська література"
Вимоги програми
Оригінальна література княжої Руси-України Літописи як історико-художні твори. «Повість минулих літ» – історична книга і збірка епічних творів. Виникнення Києво-Печерського монастиря Києво-Печерський патерик як пам’ятка житійної літератури . Герої Патерика. Повчальний зміст Оповідання про Прохора чорноризця
Українська література ренесансу й бароко
Роль православних братств, Острозької та Києво-Могилянської академій у розвитку української культури й книгодрукування. Іван Вишенський – видатний полеміст. ТЛ: Ренесанс, бароко
Історично-мемуарна проза
Роль козацьких літописів (Самовидця, Г. Грабянки й С. Величка) у відтворенні історичного минулого України.Зобразення національного й релігійного гніту в «Історії русів»
Поезія Іван Величковський. Фігурні (курйозні) вірші (із рукописних книг «Зегар з полузегарком» і «Млеко») Семен Климовський. «Їхав козак за Дунай» – зразок давньої любовної лірики. ТЛ: фігурний (курйозний) вірш
Драматургія «Владимир» Феофана Прокоповича – зразок шкільної драми. Ветреп як вид лялькового театрального дійства. Євангельська й етнографічно-побутова основи вертепу. ТЛ: шкільна драма, вертеп
Перший тиждень ( 2.11.09- 98.11.09)
- Прочитайте статтю з підручника О.М.Авраменка, Г.К.Дмитренко про літописання та "Повість минулих літ". Випишіть у робочий зошит визначення поняття "літопис" та імена літописців. Випишіть у робочий зошит ознаки монументального стилю.
- Прочитайте легенди та перекази з "Повісті минулих літ":
- Дайте відповіді на три запитання і надішліть їх на адресу вчителя mikhajlovanv@ukr.net
- Доведіть, що "Повість минулих літ є як історичною, так і художньою пам'яткою.
- З іменами яких святих людей пов'язують виникнення Києво-Печерського монастиря? Що стало основою в написанні Києво-Печерського патерика"?
- Чого навчає сучасного читача оповідання «Про Прохора-чорноризця...»?
- Прочитайте матеріал підручника з української літератури О.М.Авраменка про Києво- Печерський патерик.
- Випишіть у зошит ознаки орнаментального стилю.
Другий тиждень ( 9.11.09 - 15.11.09)
- Прочитайте статтю "Українська література Ренесансу й Бароко". У робочі зошити випишіть визначення понять "Ренесанс" та "Бароко" та особливості стилів.
- Прочитайте статтю про полемічну прозу.та про Івана Вишенського.
- Подивіться ВІДЕОУРОК " Полемічна література"
- Прочитайте фрагмент тексту твору І.Вишенського "Послання до єпископів". Випишіть з нього в робочий зошит по 2 приклади епітетів, порівнянь, метафор, антитез.
- Прочитайте у підручнику О.М.Авраменка статтю " Історично-мемуарна проза. Козацькі літописи". Дайте відповіді на три запитання і надішліть їх на адресу вчителя mikhajlovanv@ukr.net
- Які жанрові особливості мають історико-мемуарні твори?
- Які особливості має художня література доби бароко?
- Яку роль у житті України 16 століття зіграли братства?
- Пройдіть Тест №2 "Давня українська література"
Третій тиждень ( 16.11.09-21.11.09)
- Прочитайте статтю підручника О.М.Авраменка "УКРАЇНСЬКА БАРОКОВА ПОЕЗІЯ". Випишіть у робочий зошит поняття " епіграма", "курйозний вірш","акровірш", "вірш-рак", "фігурний вірш", "силабічний вірш", а також прізвища поетів та їхні твори.
- Подивіться ВІДЕОУРОК "Віршова поезія 16-18 ст."
- Прочитайте про творчість Семена Климовського та його пісню "Їхав козак за Дунай". Випишіть всі художні засоби, визначте віршовий розмір пісні ( письмово).
- Прочитайте статтю підручника" Драматургія. Шкільна драма. Випишіть у зошит визначення понять " шкільна драма", "містерія", "інтермедія", "вертеп".
- Дайте відповіді на три запитання і надішліть їх на адресу вчителя mikhajlovanv@ukr.net
- Чому глядачам шкільної драми більше подобалися інтермедії, ніж сама драма?
- Чим пісня С. Климовського «Їхав козак за Дунай» близька до народних козацьких пісень?
- Чим подібні та чим різняться тексти шкільних і вертепних драм?
- Пройдіть Тест №3 "Полемічна література"
|